fbpx

Rejsy

Poznaj ofertę rejsów Odra i Peene Queen

rejsy-regularne
Rejsy regularne
rejsy-specjalne
Rejsy specjalne
rejsy-doo-swinoujscia
Rejsy do Świnoujścia
rejsy-swinoujscie-odra-i-peene-queen
Rejsy po porcie w Świnoujściu
1
Trasa po szczecińskim porcie / 1 godzina

Rejsy regularne

  • Wały Chrobrego > Stare Miasto > Elewator Ewa > Kanał Grabowski > Przekop Mieleński > Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” > Marina Gocław > Nabrzeża Snop i Huk > Wały Chrobrego

Są wizytówką Szczecina. Mają 500 m długości i leżą 19 m nad poziomem brzegu Odry. Powstały z inicjatywy nadburmistrza Hermanna Hakena w latach 1902 – 1921. Na Wałach zlokalizowane są siedziby Akademii Morskiej, Muzeum Narodowego i Teatru Współczesnego oraz Urzędu Wojewódzkiego. Z wody można objąć wzrokiem cały kompleks, a także zobaczyć fontannę zdobioną figurami Jana z Kolna i Jana Wyszaka.

Położone tuż nad Odrą, a rozciąga się aż do ulicy Niepodległości. Bombardowania w trakcie wojny zniszczyły prawie w 90 procentach jego zabudowę. Mimo tego, w obrębie Starego Miasta nadal znajduje się wiele ważnych zabytków Szczecina, m.in. Ratusz Staromiejski, Zamek Książąt Pomorskich, Baszta Siedmiu Płaszczy, Pałac Sejmu Stanów Pomorskich czy Bazylika
Archikatedralna św. Jakuba.

Wybudowany na początku XX wieku elewator-gigant. Największy tego typu obiekt w Polsce, który zaskakuje liczbami. Kubatura budynku to 75 tys. m³, co pozwala na składowanie ok. 50 tys. ton zboża (posiada aż 170 komór składowych). Jego wysokość w najwyższym miejscu wynosi 64 metrów – tyle, co 18-piętrowy wieżowiec. Podczas rejsu po porcie można natrafić na przeładunek zboża metodą ssącą.

Kanał wodny na Międzyodrzu, który jest częścią portu morskiego w Szczecinie. Ma długość 450 metrów i łączy Odrę z Przekopem Mieleńskim. Przy kanale położona jest Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. Tam można wypatrzeć m.in. wieżę peryskopową, która jest pozostałością po stoczni łodzi podwodnych.

Zwany także Nowym Przekopem. Do 1949 roku funkcjonował pod niemiecką nazwą Mölln Fahrt. To żeglowny kanał w Dolinie Dolnej Odry o długości około 5 kilometrów. Należy do akwatorium portu morskiego w Szczecinie. Na północy sięga Kanału Grabowskiego, na południu łączy się zaś z Parnicą i Basenem Górniczym.

Stocznia dysponująca jednym z najnowszych i największych doków w Polsce. Położona na wyspie Gryfia, pomiędzy Odrą Zachodnią i Przekopem Mieleńskim. Początki jej działalności sięgają lat 50. XX wieku. Przy jej nabrzeżach można wypatrzeć zarówno prywatne jachty, jak i promy pasażerskie największych światowych armatorów.

Przystań z widokiem na zabytkową wieżę Bismarcka i leśne Uroczysko Kupały. Mimo iż znajduje się przy głównym torze wodnym Szczecin – Świnoujście, jest bezpieczna i spokojna. Cumują tu zarówno małe jednostki, jak i duże jachty oraz łodzie motorowe. Co ciekawe, jachty, które mają powyżej 55 lat, płacą za postój taniej!

Znajdują się na Gocławiu. W basenie pomiędzy nabrzeżami miał miejsce pierwszy załadunek w polskim Szczecinie. 12 sierpnia 1946 r. przeniesiono na szwedzki statek „Irma Skillinge” 330 ton węgla. Wszystko odbyło się ręcznie, przy użyciu koszy i windy okrętowej. W ten sposób zaczęto odbudowywać renomę miejsca, które podczas II wojny światowej uległo zniszczeniu.

rejsy-specjalne
Trasa po szczecińskim porcie / 2 godziny

Rejsy specjalne

  • Wały Chrobrego > Stare Miasto > Elewator Ewa > Kanał Grabowski > Przekop Mieleński > Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” > Rzeka Święta > Jezioro Dąbie > Iński Nurt z Betonowcem > Nabrzeża Snop i Huk > Marina Gocław > Wały Chrobrego
Zarezerwuj rejs

Są wizytówką Szczecina. Mają 500 m długości i leżą 19 m nad poziomem brzegu Odry. Powstały z inicjatywy nadburmistrza Hermanna Hakena w latach 1902 – 1921. Na Wałach zlokalizowane są siedziby Akademii Morskiej, Muzeum Narodowego i Teatru Współczesnego oraz Urzędu Wojewódzkiego. Z wody można objąć wzrokiem cały kompleks, a także zobaczyć fontannę zdobioną figurami Jana z Kolna i Jana Wyszaka.

Położone tuż nad Odrą, a rozciąga się aż do ulicy Niepodległości. Bombardowania w trakcie wojny zniszczyły prawie w 90 procentach jego zabudowę. Mimo tego, w obrębie Starego Miasta nadal znajduje się wiele ważnych zabytków Szczecina, m.in. Ratusz Staromiejski, Zamek Książąt Pomorskich, Baszta Siedmiu Płaszczy, Pałac Sejmu Stanów Pomorskich czy Bazylika
Archikatedralna św. Jakuba.

Wybudowany na początku XX wieku elewator-gigant. Największy tego typu obiekt w Polsce, który zaskakuje liczbami. Kubatura budynku to 75 tys. m³, co pozwala na składowanie ok. 50 tys. ton zboża (posiada aż 170 komór składowych). Jego wysokość w najwyższym miejscu wynosi 64 metrów – tyle, co 18-piętrowy wieżowiec. Podczas rejsu po porcie można natrafić na przeładunek zboża metodą ssącą.

Kanał wodny na Międzyodrzu, który jest częścią portu morskiego w Szczecinie. Ma długość 450 metrów i łączy Odrę z Przekopem Mieleńskim. Przy kanale położona jest Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. Tam można wypatrzeć m.in. wieżę peryskopową, która jest pozostałością po stoczni łodzi podwodnych.

Zwany także Nowym Przekopem. Do 1949 roku funkcjonował pod niemiecką nazwą Mölln Fahrt. To żeglowny kanał w Dolinie Dolnej Odry o długości około 5 kilometrów. Należy do akwatorium portu morskiego w Szczecinie. Na północy sięga Kanału Grabowskiego, na południu łączy się zaś z Parnicą i Basenem Górniczym.

Stocznia dysponująca jednym z najnowszych i największych doków w Polsce. Położona na wyspie Gryfia, pomiędzy Odrą Zachodnią i Przekopem Mieleńskim. Początki jej działalności sięgają lat 50. XX wieku. Przy jej nabrzeżach można wypatrzeć zarówno prywatne jachty, jak i promy pasażerskie największych światowych armatorów.

Ciągnie się od Odry Zachodniej do jeziora Dąbie. To jeden z większych nurtów Międzyodrza. Tereny nad Świętą są niezwykle malownicze. Towarzystwo rzeki upodobały sobie rozmaite gatunki ptaków. Można tu wypatrzeć nawet orła bielika. Wzdłuż rzeki usytuowane są zakątki wodne dla kajakarzy, żeglarzy czy miłośników wędkowania.

Jedno z największych polskich jezior. Z powierzchnią 56 km2 zajmuje czwarte miejsce. Wyróżnia się tym, że jako jedyne może gościć statki pełnomorskie. Historycznie zresztą jezioro stanowiło część Zalewu Szczecińskiego, do rozłamu doszło przez rozrastającą się deltę rzeki Iny. W północnej części Dąbia leży potężny wrak niemieckiego betonowca.

Wielki żelbetowy wrak, który tkwi na mieliźnie na jeziorze Dąbie. To kadłub byłego tankowca przewożącego benzynę syntetyczną z fabryki w Policach do Świnoujścia. Pochodzi z lat 40. XX wieku Po koniec wojny betonowiec został zbombardowany, a następnie jego wrak zatopiono. Przez pewien czas był nawet pomysł, aby zrobić z niego basen…

Znajdują się na Gocławiu. W basenie pomiędzy nabrzeżami miał miejsce pierwszy załadunek w polskim Szczecinie. 12 sierpnia 1946 r. przeniesiono na szwedzki statek „Irma Skillinge” 330 ton węgla. Wszystko odbyło się ręcznie, przy użyciu koszy i windy okrętowej. W ten sposób zaczęto odbudowywać renomę miejsca, które podczas II wojny światowej uległo zniszczeniu.

Przystań z widokiem na zabytkową wieżę Bismarcka i leśne Uroczysko Kupały. Mimo iż znajduje się przy głównym torze wodnym Szczecin – Świnoujście, jest bezpieczna i spokojna. Cumują tu zarówno małe jednostki, jak i duże jachty oraz łodzie motorowe. Co ciekawe, jachty, które mają powyżej 55 lat, płacą za postój taniej!

10
Czas trwania rejsu: ok. 6,5 godziny

Rejsy do Świnoujścia

  • Wały Chrobrego > Przekop Mieleński > Odra Zachodnia > Roztoka Odrzańska > Zalew Szczeciński > Kanał Piastowski > Rzeka Świna > Świnoujście (Władysława IV) > Wały Chrobrego

Są wizytówką Szczecina. Mają 500 m długości i leżą 19 m nad poziomem brzegu Odry. Powstały z inicjatywy nadburmistrza Hermanna Hakena w latach 1902 – 1921. Na Wałach zlokalizowane są siedziby Akademii Morskiej, Muzeum Narodowego i Teatru Współczesnego oraz Urzędu Wojewódzkiego. Z wody można objąć wzrokiem cały kompleks, a także zobaczyć fontannę zdobioną figurami Jana z Kolna i Jana Wyszaka.

Zwany także Nowym Przekopem. Do 1949 roku funkcjonował pod niemiecką nazwą Mölln Fahrt. To żeglowny kanał w Dolinie Dolnej Odry o długości około 5 kilometrów. Należy do akwatorium portu morskiego w Szczecinie. Na północy sięga Kanału Grabowskiego, na południu łączy się zaś z Parnicą i Basenem Górniczym.

Pierwotne koryto Odry, które ciągnie się od Widuchowej do Skośnicy. Stanowi śródlądową drogę wodną. Większość wód płynie jednak Odrą Wschodnią – sztucznym przekopem, który miał na celu odciążenie rzeki i zabezpieczenie przed nadmierną erozją. Na odcinku ok. 17 kilometrów górny bieg ramienia Odry Zachodniej ustala granicę polsko-niemiecką.

Zatoka Zalewu Szczecińskiego, w której kończy swój bieg Odra. Wędkarze i żeglarze nazywają ją Białą lub Babią Wodą bądź Cichymi Wodami. Jest tu bardzo płytko – średnia głębokość wynosi ok. 1,3 m. To dlatego, że brzegi Roztoki stanowią głównie bagna i łąki. Aby mógł tędy przebiec tor Szczecin – Świnoujście, trzeba było usunąć dwie rafy, z których usypano potem wyspę Chełminek.

Najbardziej wysunięta na południe zatoka Bałtyku. Do morza wpada trzema cieśninami: przez Pianę, Świnę i Dziwną. Zalew ma ponad 70 km szerokości i około 22 km długości. Jego wody wchodzą na terytorium Polski i Niemiec. Jest akwenem dość płytkim, często wybieranym przez miłośników jachtingu i kajakarstwa. Szczególnie iż w jego obrębie znajdują się urokliwe mariny, m.in. w Trzebieży, Stepnicy czy Ueckermünde.

Kanał wodny między Świną a Zalewem Szczecińskim. Mierzy 8 kilometrów i jest głęboki na 11 metrów. Został oddany do użytku dokładnie 20 sierpnia 1880 roku, a jego celem była poprawa warunków żeglugi. Tak też się stało – szczeciński port zyskał dzięki temu na znaczeniu. Wydarzenie jednak wprowadziło wiele innych zmian. Krasibór stał się wyspą, a przez napływ wód morskich zmienił się ekosystem zalewu.

Najkrótsza z cieśnin łączących Bałtyk z Zalewem Szczecińskim (ok. 16 km długości), a mimo to odpowiada za większość odpływów (aż 69%). Na skutek ruchu wody w obu kierunkach stworzyła deltę wsteczną z wieloma porośniętymi trzciną wyspami. Od nazwy tej cieśniny pochodzi nazwa miasta Świnoujście.

Wielki żelbetowy wrak, który tkwi na mieliźnie na jeziorze Dąbie. To kadłub byłego tankowca przewożącego benzynę syntetyczną z fabryki w Policach do Świnoujścia. Pochodzi z lat 40. XX wieku Po koniec wojny betonowiec został zbombardowany, a następnie jego wrak zatopiono. Przez pewien czas był nawet pomysł, aby zrobić z niego basen…

11
czas rejsu: 1h

Trasa po porcie w Świnoujściu

Port Wojenny Świnoujście -> Kanał Mieliński oraz wyspa Mielin -> Przeprawa Karsibór -> Morska Stocznia Remontowa -> Terminal Promowy Świnoujście -> Port przeładunkowy -> Latarnia Morska Świnoujście i Fort Gerharda -> Gazoport -> Stawa Młyny -> Fort Anioła -> Stacja Pilotowa i Kapitanat